Dobrý deň. Neviem či sú to už problémy( vzhľadom na to, že do školy chodí ešte krátko), ale tuším, že budem mať ťažkosti s dcérou ako prváčkou. Dcéra je najmladšia, tretia v poradí, mám ešte dcéry staršie o päť a o desať rokov. Vikinka ako tretie dieťa je predovšetkým dosť "oprsknuté" v domácom prostredí, ale v kolektíve v škôlke a teraz v škole je ďaleko "pokojnejšie", mám pocit, že nemá problémy so seberovnými, ale v porovnaní so sebavedomím doma ho v škole kdesi stratí a je ďaleko utiahnutejšia. Nemyslím, že je extrémne utiahnutá, ale je to rozdiel ako sa správa doma a ako v škole. So správaním nemáme problémy skôr je z pohľadu učiteľky "poslušné dieťa". Takže kde mám problém? Ráno sa jej "nechce" do školy, vyhovára sa, že ju bolí bruško, nechutía jej raňajky ( ako škôlkárka niekedy doma nejedla, pretože v škôlke raňajkovali či desiatovali), poobede keď pre ňu prídem je veselá, v družine sa hrá so spolužiačkami , so mnou sa nadšene rozpráva, mám pocit, že je spokojná atď. Doma však akoby nastala zmena, všetko, čo sa týka školy chce mať rýchlo z krku, úlohu napíše , ale nedáva si záležať, aby to mala pekné apod.
S prvou a najmä s druhou dcérou som nemala žiadne problémy v škole, resp. nie v prvej triede a tak to neviem nejako vyhodnotiť, v čom je problém a čo môžem pre dcéru urobiť, aby som jej pomohla.
Ešte k mimoškolskej činnosti: v rámci škôlky mala výtvyrnú výchovu, ale peiamo v škôlke, teraz pokračuje v umeleckej škole v meste blízko mojej práce u toho istého učiteľa, ktorého má rada, ale dedko keď príde pre ňu do školy, tak sa jej na výtvarnú ísť nechce a zasa si vymýšľa s bolením hlavy apod. Tiež urobila talentové skúšky na hudobnú ( na skúšky chcela ísť , aj si vybrala nástroj) ale teraz odmieta uplne chodiť na vyučovanie a tak som jej hudobnú zrušila, aby toho nemala veľa a ostala ako mimoškolská činnosť iba výtvarná.
Ďakujem za radu