neviem ako ďalej

neviem ako ďalej

Odoslaťod matko26 » Št Apr 26, 2012 10:03 pm

Mám 19 rokov a študujem na vysokej škole. Od malička som bol vychovávaný aby som bol slušný, milý, dobre sa učil atď. No ja som si to asi veľmi vzal ku srdcu a stal sa zo mňa síce slušný a milý človek, ktorý v škole patrí medzi najlepších, ale absolútne neviem komunikovať s ľuďmi. Moja konverzácia s ostatnými takmer vždy končí len trápnym tichom. Čo je najhoršie, že tento problém mám aj s kamarátmi, ktorých poznám už dlho. Pár vetami sa porozprávame a dojdú mi všetky témy o ktorých by sme sa mohli rozprávať, pritom sa venujem rôznym veciam, športujem... Samozrejme s ľuďmi, ktorých poznám, to je o čosi lepšie ako keď sa s niekým rozprávam prvý krát - s tými prehodím maximálne 1-2 vety (aj to je niekedy moc) a rozhovor sa skončil. Keď idem s kamarátmi niekde von, väčšinou tam len ticho sedím a počúvam, aj keď sa rozprávajú o niečom, čo ma zaujíma. Už si na mňa zvykli a berú ma takého aký som, tak sa ma aspoň snažia do debaty zapojiť, aj keď nie vždy úspešne. Len horšie je to, ak je s nami aj niekto, koho nepoznám, vtedy sa počet slov, ktoré poviem, sa ešte zníži. Je to možno tým, že sa bojím, že trepnem zase nejakú hovadinu a potom si vyčítam, čo som to zase vypotil a pýtam sa sám seba, prečo som to nepovedal inak - vtedy ma už napáda toľko trefných a vtipných reakcií k veci, ale už je neskoro. Asi nechcem vyzerať hlúpo, tak radšej nepoviem nič. Keď sa snažím porozprávať nejaký veselý zážitok, obkecám ho pár vetami - poviem len to najdôležitejšie, no efekt je skoro vždy rovnaký - ticho, pritom môže byť v skutočnosti oveľa vtipnejší ako zažili ostatní, ale oni to povedia tak, že sa na tom smejeme ešte 5 minút.